PROJECTEN III
 
Wordt gegeven in 3de jaar professionele Bachelor in het office management - afstudeerrichting: Medical management assistant
Hoorcollege [A] 0.0
Werkcollege [B] 0.0
Begel. zelfst./extern werk [C] 25.0
Totale studietijd [D] 75.0
Studiepunten [E] 3
Niveau gespecialiseerd
Creditcontract? toelating nodig
Examencontract? toelating nodig
Onderwijstaal Nederlands
Titularis Anita Van Geit
Referentie ECOMGM03A00010
 
Trefwoorden
Project

Doelstellingen


Leerinhoud
  • Teamwerk.
  • Planning uitvoeren.
  • Interne en externe communicatie afhandelen.
  • Informatieverwerking en –verstrekking voor specialisten en leken.
  • Agendabeheer kritisch analyseren en remediëren.
  • Vergaderen met besluiten en/of actiepuntenlijst.
  • Herwerken van een bestaande presentatie op basis van een enquête en interview.
  • Ontwerpen flyer, brochure en affiche.
  • Ontwerpen persbericht voor lokale pers.
  • Informaticatoepassingen.


Begincompetenties


Eindcompetenties
Kerncompetentie 1: De studenten nemen deel aan het seminarie te Nieuwpoort en wonen daar de voorziene activiteiten bij. Tijdens dit seminarie voeren zij in groep en op zelfstandige basis de presentatie m.b.t. een medisch onderwerp uit voor een publiek. Dit publiek bestaat uit de derdejaarsstudenten van OMMA, medestudenten uit OMMD3 en mogelijks externe geïnteresseerden (niveau: vervolmakend). Deze presentatie steunt op het project II, maar kan ook een nieuw medisch item zijn.
Indicatoren:
  • Ze zetten het project op een zelfstandige, correcte en systematische manier in realiteit om binnen een door hen vooropgesteld tijdsbestek.
  • Ze werken de afgesproken taken op een accurate en nauwkeurige manier uit (o.a. agendabeheer, afhandelen van de correspondentie …).
  • Ze handelen proactief en anticiperen op problemen.
  • Ze werken resultaatgericht.
  • Ze handelen creatief.
  • Ze kunnen leiding geven en het project in goede banen leiden.
  • Ze nemen de nodige verantwoordelijkheid op.
  • Ze komen de afspraken na.
Kerncompetentie 2: De studenten handelen autonoom de interne en externe communicatie binnen het project zowel schriftelijk als mondeling op een doelmatige (correct, vlot en duidelijk) en efficiënte manier af (niveau: vervolmakend).
Indicatoren:
  • Ze stellen autonoom efficiënte en effectieve zakelijke en commerciële berichten en teksten op voor zowel intern als extern gebruik.
  • Ze stellen autonoom efficiënte en effectieve zakelijke en commerciële berichten en teksten op voor zowel intern als extern gebruik.
  • Ze vergaderen efficiënt en effectief.
  • Ze notuleren efficiënt en effectief.
  • Ze dialogeren en overleggen efficiënt en effectief.
  • Ze telefoneren efficiënt en effectief zowel intern als extern met zowel specialisten als leken.
  • Ze brengen voor diverse doelgroepen op een adequate manier mondeling en schriftelijk verslag uit.
Kerncompetentie 3: De studenten gaan zelfstandig op een professionele manier om met informatie en taken die vereist zijn voor het project (niveau: vervolmakend).
Indicatoren:
  • Ze kunnen omgaan met informatie op medisch-wetenschappelijk en bedrijfskundig vlak en waarde toevoegen aan beschikbare informatie.
  • Is kritisch in de evaluatie van informatie, neemt zaken niet zomaar over.
  • Ze kunnen een enquête of een interview opstellen, afnemen en op professionele manier verwerken.
  • Ze kunnen een brochure, een flyer en een affiche ontwerpen en afstemmen op een gemengd doelpubliek.
  • Ze kunnen een persbericht opstellen en in vakbladen en/of plaatselijke dagbladen laten verschijnen.
  • Ze tonen interesse voor de opvattingen van anderen.
  • Ze zorgen voor een correcte informatiedoorstroming zodat de collectieve resultaten maximaal kunnen worden behaald.
Kerncompetentie 4: De studenten kunnen op zelfstandige basis in team werken (niveau: vervolmakend).
Indicatoren:
  • Ze delen hun mening mee binnen het team.
  • Ze staan in voor een verantwoorde taakverdeling binnen een team tijdens de realisatie van het project.
  • Ze detecteren en signaleren tijdig problemen binnen een team of met externen.
  • Ze kunnen omgaan met kritiek en wrevel binnen en buiten het team uitpraten.
  • Ze kunnen opkomen voor de eigen mening of opvatting binnen het team.
  • Ze voeren consequent uit wat binnen het team beslist is.
  • Ze kunnen elkaar evalueren.
Kerncompetentie 5: De studenten passen de actuele ICT-toepassingen en de hedendaagse buroticamiddelen op een deskundige manier toe in het kader van hun project.
Indicatoren:
  • Ze ‘toetsen’ hun publiek via interviews en enquêtes
  • Ze stellen een flyer, brochure en affiche op en zorgen voor een efficiënte en effectieve manier van verspreiding ervan.
  • Ze controleren alle documenten die op het project betrekking hebben en vullen aan waar het nodig is.
  • Ze houden taken en afspraken bij in een elektronische agenda.


Leermaterialen
::Voor meer informatie, klik hier::
Projectschema.
Handboek Tekstvaardig - Tekstgids.

Studiekosten
Kopieën tegen de gangbare kopieerprijs bepaald door de Hogeschool (0,025 per blad).
Verblijf – en verplaatsingskosten vakoverschrijdende projectdagen in Nieuwpoort.

Studiebegeleiding
Sturen en coachen van studenten .

Onderwijsvormen
Werkcolleges, verplichte en vrije consultaties, groeps- en individueel werk.

Evaluatievorm
Diplomacontract - creditcontract:
100% permanente evaluatie (mondeling en schriftelijk), examen over nieuw project in de tweede examenzittijd.

OP-leden