Trefwoorden Spaans, IWETO-code: H490 Spaanse taal en letterkunde
Doelstellingen
- Lezen van teksten over economische en vakgerichte onderwerpen (transport, logistiek, import…)
- Uitbreiden van grammaticale kennis en oefenen ervan naar complexere structuren toe.
- Verwerven vakgerichte woordenschat.
- De student zijn moet in staat zijn teksten te begrijpen ,dialogen te voeren en boodschappen te schrijven over de vermelde economische onderwerpen (inzicht)
- Zelfstandigheid en motivatie aankweken via begeleide zelfstudie
Leerinhoud
- Lezen van vakgerichte artikels en teksten
- Verwerven van vakgerichte woordenschat via lexicon (marketing) en via de reeds vermelde teksten en artikels.
- Uitbreiden van de grammatica via oefeningen geënt op de teksten (geïntegreerde aanpak).
- Conversatieoefeningen 'in pair'.
- Cases en opdrachten - schriftelijk en mondelinge communicatie
Begincompetenties De verworven kennis van het 2de jaar dient als uitgangspunt voor deze cursus.
Voor andere studenten : instaptoets
Eindcompetenties Kennis
Algemeen:- Communicatie in het Spaans
Specifiek beroepsgericht:- Kennis vakterminologie i.v.m. marketing
- Schriftelijke en verbale kennis van Spaans
Vaardigheden
Specifiek beroepsgericht:- Zich vlot zowel schriftelijk als mondeling uitdrukken in het Spaans
Attitudes
Algemeen:- Klantgerichtheid
- Kritische ingesteldheid en creativiteit
Algemeen beroepsgericht:- Openheid
- Communicatiegerichtheid
- Luisterbereidheid
Specifiek beroepsgericht:- Bereidheid tot contact met klanten, collega's, medewerkers en externen in het Spaans
- Commercieel inzicht, empathie, overtuigingskracht en kwaliteitsbewustzijn in contact met klant
- Assertiviteit, empathie, loyauteit, solidariteit, zin voor samenwerking in contact met de collega's
- Dienstverlenende ingesteldheid naar klanten en medewerkers
- Kunnen omgaan met conflicten
Leermaterialen Syllabus + variabele kopieën
Studiekosten Prijs syllabus + kopieën tegen gangbare prijs.
Studiebegeleiding Monitoraat
voorziene data voor studiebegeleiding
feedback na examens
individuele begeleiding door de lector (buiten de les en binnen de begeleide zelfstudie)
Onderwijsvormen Leergesprek - individuele opdrachten - rollenspellen + conversatieoefenigen steeds met begeleide correctie - Begeleide zelfstudie
Van de student wordt een zeer actieve participatie verwacht.
Evaluatievorm Eerste examenzittijd: - Schriftelijk examen 50%
- Mondeling examen 30%
- Permanente evaluatie 20%
Tweede examenzittijd:
Studenten enkel ingeschreven voor het afleggen van de examens:
Eerste examenzittijd: 50% schriftelijk examen en 50% mondeling examen
Tweede examenzittijd: schriftelijk examen 100 %
OP-leden
|
|