Trefwoorden Engels, IWETO-code: H570 Engelse taal en letterkunde
Doelstellingen
- de kennis en vaardigheden verworven in het 1ste en 2de jaar verder uitdiepen en verfijnen
- de vier vaardigheden in de Engelse taal verstevigen en optimaliseren in diverse beroepsgerichte communicatieve situaties
- de algemene woordenschat en vakwoordenschat systematisch uitbreiden
Dit behelst het trainen van de volgende beroepsgerichte competenties:- persuasieve en zakelijke teksten kunnen opstellen, een persuasief gesprek kunnen voeren in correct Engels
- informatie efficiënt kunnen opzoeken en een logische en coherente redenering kunnen opbouwen
De directe koppeling met de beroepspraktijk wordt ondermeer gerealiseerd door een vakoverschrijdende aanpak (cfr. examen)
Leerinhoud
- Vakterminologie: adhv vakliteratuur: The Strategy and Tactics of Pricing, T.T.Nagle, R.K.Holden, Prentice Hall, 2002
- Leesvaardigheid: Vakliteratuur : The Strategy and Tactics of Pricing, T.T.Nagle, R.K.Holden, Prentice Hall, 2002
- Schrijfvaardigheid:
1. Opstellen van zakelijke teksten.
2. Vertaaloefeningen. - Spreekvaardigheid:
1. Presentaties, groepsdiscussies.
2. Solliciteren.
3. Vertalen. - Luistervaardigheid: komt in diverse situaties aan bod
- Grammatica en taalstudie : ad hoc
Opdrachten tijdens en buiten contacturen.
Alle studenten houden presentaties, krijgen diverse opdrachten die voorbereidend werk vereisen o.a. doornemen en interpreteren van vakliteratuur.
Er is interdisciplinaire samenwerking voor deze opdrachten.
Begincompetenties De kennis en vaardigheden van het 1e en het 2de jaar beheersen (zie desbetreffende studiefiches).
Eindcompetenties Kennis
Algemeen:
- Communicatie in het Engels
Specifiek beroepsgericht:
- Kennis van rapporteringstechnieken
- Kennis vakterminologie i.v.m. marketing
- Schriftelijke en verbale kennis Engels
Vaardigheden
Algemeen:
- Communicatievaardigheid: het vermogen tot communiceren van informatie, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- Elementaire beheersing van het Engels in beroepsgerichte situaties
- Teamgerichtheid
- Probleemoplossend vermogen
- Stressbestendigheid en respecteren van deadlines
- Kritische ingesteldheid
- Intellectuele nieuwsgierigheid
Algemeen beroepsgericht:
- Het beschikbaar stellen en verspreiden van kennis in het Engels
- Zich correct uitdrukken in het Engels
Specifiek beroepsgericht:
- Vlotte beheersing van het Engels i.v.m. marketing en beroepsgerichte situaties
Attitudes
Algemeen:
- Communicatieve ingesteldheid
- Accuratesse
- Assertiviteit
Leermaterialen Syllabus opgesteld door vaklectoren
Lectuur: The Strategy and Tactics of Pricing, T.T.Nagle, R.K.Holden, Prentice Hall, 2002
Audiovisueel en interactief ondersteunend materiaal
Studiekosten Boek tegen de gangbare marktprijs
Syllabus tegen de gangbare kopieprijs bepaald door de hogeschool
Studiebegeleiding Begeleid zelfstandig leren
doel: voorbereiding opdrachten onder begeleiding met feedback en coaching
Indien gewenst en op vastgelegde tijdstippen begeleiding via persoonlijk gesprek en e-mail.
Onderwijsvormen Leergesprek, rollenspel, zelfstudieopdrachten, groepswerk, interdisciplinaire samenwerking
Evaluatievorm Eerste examenzittijd:- Mondeling examen: 50% (multidisciplinaire aanpak i.e. presentatie marketingproject).
- Permanente evaluatie: 50%.
Tweede examenzittijd:
Studenten enkel ingeschreven voor het afleggen van de examens:- eerste examenzittijd: 50 % individuele opdrachten en 50 % mondeling examen
- tweede examenzittijd: 100 % mondeling examen
OP-leden
|
|