Trefwoorden Internationale marketing, IWETO-code: s191 - marktstudie
Doelstellingen
- Je moet de nodige kennis kunnen verwerven rond de werking van de internationale handel en de plaats van België hierin.
- Je kennis moet dan ook slaan op zowel een algemene theoretische achtergrond als op specifieke, praktische kennis.
Leerinhoud Je moet in staat zijn om op internationaal niveau producten/diensten te commercialiseren. Een belangrijk deelaspect hierbij is dat je vertrouwd moet zijn met de verschillende beïnvloedende omgevingsfactoren in vreemde markten, de culturele dimensie speelt hierbij een heel belangrijke rol. Daarnaast moet je ook in voldoende mate vertrouwd worden met de verschillende marketingmix componenten, dit telkens op niveau van een internationale context, om zo tot de opbouw van een internationaal marketingplan te kunnen komen.
Begincompetenties Marketingstrategie
Eindcompetenties Kennis
Specifiek beroepsgericht:
- Kennis van de internationale omgeving: politiek, economisch, demografisch, cultureel en technologisch
- Kennis vakterminologie
- Kennis van de marketingmix in een internationale context
Vaardigheden
Algemeen:
- Het vermogen tot kritische reflectie.
- Het vermogen tot projectmatig werken.
- Beheersen van algemene competenties i.v.m. marketing.
- Verwerven & zelfstandig verwerken van informatie.
Specifiek beroepsgericht:
- De marketingactualiteit via vakliteratuur volgen.
- De snel evoluerende marketingomgeving politiek, economisch, demografisch, cultureel en technologisch opvolgen.
- Alle mogelijke bronnen die marketinggegevens bevatten effectief en efficiënt opsporen, inventariseren en verzamelen.
- In een nationale en internationale context strategisch kunnen denken.
Leermaterialen
- Cursus en of handboek;
- Kopies;
- Handouts gastspreker(s);
- Eigen nota's van de spreekbeurten;
Studiekosten Cursusmateriaal tegen de gangbare kostprijs bepaald door de hogeschool, handboek cfr marktprijs.
Studiebegeleiding De studenten kunnen met hun vragen bij de lector terecht.
Onderwijsvormen
- Onderwijsleergesprek;
- Hoorcolleges;
- Groepsopdracht;
- Gastspreker(s).
Evaluatievorm Eerste examenzittijd:- Schriftelijk examen: 80%
- Permanente evaluatie: 20%
Tweede examenzittijd:- Schriftelijk examen: 100%
Studenten enkel ingeschreven voor het afleggen van de examens:
Eerste examenzittijd:- Schriftelijk examen: 80%
- Individuele opdracht: 20%
Tweede examenzittijd:- Schriftelijk examen : 100%
OP-leden
|
|