DUITS I
 
Wordt gegeven in 1ste jaar professionele Bachelor in het bedrijfsmanagement - afstudeerrichting: Marketing
Hoorcollege [A] 12.5
Werkcollege [B] 12.5
Begel. zelfst./extern werk [C] 0.0
Totale studietijd [D] 75
Studiepunten [E] 3
Niveau inleidend
Onderwijstaal Duits en Nederlands
Titularis Monique DUQUET
Referentie RCBMGM01K00001
 
Trefwoorden
Duits, h530 Duitse taal- en letterkunde

Doelstellingen
In het 1ste jaar marketing verwerft u de actieve en passieve beheersing van het Duits. U legt de basis voor uw verdere studieloopbaan waar de professionele communicatie nog meer aan bod komt.

Leerinhoud
U besteedt aandacht aan : uitspraak, basiswoordenschat, werkwoorden, verbuigbare woordsoorten en syntax.

Begincompetenties
Goede kennis van het Nederlands.

Inzicht in grammaticale structuren.

Eindcompetenties
Communicatie

Leermaterialen
Syllabus met praktijkgerichte oefeningen.

PC met software.

Studenten die niet over eigen PC beschikken kunnen buiten de les ook gebruik maken van het computeroefenlokaal.

Studiekosten
Syllabus tegen gangbare kostprijs, bepaald door de Hogeschool.



Studiebegeleiding
Monitoraat.
De lectoren zijn bereikbaar voor vragen op emailadres.

Onderwijsvormen
College met klassikale oefeningen .
Oefenprogramma.

Evaluatievorm

  • Eerste examenzittijd: permanente evaluatie 30% en schriftelijk examen: 70%
  • Tweede examenzittijd: 100% schriftelijk examen

  • Studenten enkel ingeschreven voor het afleggen van de examens: eerste en tweede examenzittijd: 100% schriftelijk examen


OP-leden